دستگاه سنگ شکن ضربه اي
نوشته شده توسط : رسول

دستگاه سنگ شکن ضربه اي

سنگ شکن ضربه ای دستگاه سنگ شکن همه کاره ای است که می تواند در هر مرحله از فرآیند خرد کردن استفاده شود. با این وجود ، ویژگی ها و قابلیت های مختلف سنگ شکن ضربه ای به میزان قابل توجهی متفاوت است. سنگ‌شکن ضربه اي بيشتر با استفاده از نيروي فشار براي خرد کردن مواد، عمليات خرد کردن سنگ را انجام مي دهد. ماده در درون محفظه اي در داخل دستگاه قرار مي گيرد.

در انتها يا طرفين دستگاه سوراخ هايي به اندازه هاي متفاوت و دلخواه وجود دارد که براي خروج تکه هاي کوچکتر و پودر سنگ  تعبيه شده است. سنگ شکن ضربه اي بر اساس نوع خرد کردن مواد و به طور کلي به دو دسته‌ي افقي و عمودي تقسيم مي گردد. انواع مختلف سنگ‌شکن ضربه ای برای خرد کردن مواد به اندازه های کوچکتر از اصل ضربه استفاده می کنند، اما ویژگی ها، ظرفیت ها و کاربردهای آنان با یکدیگر فاصله زيادي دارد و اين موضوع سبب گسترش دامنه کاربرد آن ها مي گردد. سنگ شکن های ضربه ای ممکن است در معرض سایش و هزینه های عملیاتی بالا و متقبل هزينه هاي بيشتري شوند.

کاربرد سنگ شکن ضربه اي

سنگ شکن های ضربه ای با توجه به نیاز اندازه محصول نهایی تولید کننده ممکن است به عنوان سنگ شکن اولیه، ثانویه یا سوم مورد استفاده قرار گیرند. سنگ شکن های ضربه ای در پیکربندی های ثابت و يا قابل حمل برای رفع هرگونه تقاضا برای هر یک از صنایع موجود مي باشند. اگرچه سنگ شکن های ضربه ای به طور کلی هزینه عملیاتی بالاتری نسبت به ساير انواع سنگ شکن دارند. هنگامي که مصرف کننده تمایل دارد تکه ها به شکل یکنواخت تري (مکعب مانند) تولید شوند، استفاده از سنگ‌شکن ضربه اي مطلوب است. هم چنين سنگ شکن ضربه اي ریزدانه های بیشتری برای تولید کنندگان آسفالت گرم تولید می کند.

سنگ شکن ضربه اي افقي

سنگ شکن ضربه اي افقي از یک قیف ، دو یا سه پیش بند (پرده) ، یک روتور و چکش (میله های دمنده) تشکیل شده است. در اصل ، محصولات بزرگ در قیف تغذیه می شوند يعني در جایی که با چکش های روی روتور در حال چرخش تماس پيدا مي کنند و مواد را به قطعات کوچکتر خرد می کند. وقتی مواد بزرگتر تحت اثر ضربه چکش ها قرار می گیرند، با هر پیش بند تماس پيدا کرده و آن را دوباره به چکش های چرخان منتقل می کنند تا دور دیگری از ضربه صورت پذيرد. اين فرايند تا زمان تخلیه از دستگاه سنگ شکن ضربه اي افقي ادامه مي يابد.

عملکرد سنگ‌شکن ضربه اي افقي

 درجه بندي سنگ شکن ضربه اي افقي توسط سرعت روتور کنترل می شود. هرچه سرعت خروجی بيشتر باشد، خروجي دقیق تر مي باشد. تنظیمات شکاف پیش بند به اين صورت است که هرچه فاصله کمتر باشد، درجه بندی دقیق تر می شود. تعداد چکش ها بستگی به سرعت سنگ شکن دارد. ساختار روتور می تواند به صورت سرامیک باز یا جامد، ریخته گری یا ساخته شده باشد.

 در صورت استفاده از ضربه در جايگاه اولیه سنگ شکن ضربه اي، یک روتور جامد بزرگ به دلیل اینرسی زیادي که برای عمل تکه تکه کردن بهینه و پشتیبانی از بخش جامد برای چکش ها دارد، توصیه می شود. استفاده از اين روتور منجر به افزايش طول عمر و هزینه های کمتر می شود. اگر ضربه در موقعیت دوم یا سوم باشد، در این صورت روتورهای سبک به شکل باز کارآمدي بيشتري دارند و پیش بندهای آویزان با جاذبه سنگین عملکرد پایدارتری را هنگام خرد کردن سنگدانه ها یا بازیافت محصولات آسفالت ارائه می دهند.

منبع : 





:: برچسب‌ها: تجهیز توسعه تارتن , سنگ شکن , سنگ شکن ضربه ای , فکی ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: